Παύλος Σιδηρόπουλος ιστορία p.2

Παύλος Σιδηρόπουλος: Η ιστορία του πρίγκηπα σε 10 πράξεις (Μέρος 2)

(ΓΙΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΒΛΕΠΕ ΜΕΡΟΣ 1)

Hard rock radio | heavy metal radio | rock alternative | blues rock | forum website | αρθρο | istories | synaylies

Classic radio shows | DJ Shows | metal rock | Rock music news | αρθρα για μουσικη | community | μουσικα φορουμ

5) Σπυριδούλα

Το 1977 με τη ροκ σκηνή στην Ελλάδα να είναι ακόμα μουδιασμένη, οι αδελφοί Σπυρόπουλοι, ο μπασίσταςΜάκης Μπλαζής, ο ντράμερ Αντρέας Μουζακίτης και ο τραγουδιστής  Κωστής Κουρεμένος σχηματίζουν το δικό τους συγκρότημα. Θέλοντας να καυτηριάσουν το ελληνικό ροκ που καταπιεζόταν όλα αυτά τα χρόνια και εμπνεόμενοι από μια φρικιαστική ιστορία ενός κοριτσιού που είχε βασανιστεί με καυτό σίδερο και που η ιστορία της είχε συγκλονίσει την Ελλάδα, αποφασίζουν να δώσουν το όνομά της στο νέο αυτό συγκρότημα: Σπυριδούλα.

Από το ξεκίνημα τις μπάντας έψαχναν μια καταλληλότερη φωνή. Η πρόταση στον Παύλο δεν άργησε να γίνει και εκείνος θέλοντας να επανέλθει στα γνώριμα για εκείνον rock ‘n’ roll μονοπάτια, δέχεται. Ο ίδιος γίνεται η ψυχή του γκρουπ τόσο με ιστορικές εμφανίσεις στα club που είχαν απομείνει, όπου τραγουδούσε κομμάτια των Rolling Stones του Lou Reed αλλά και δικές του συνθέσεις, όσο και με την συγκλονιστική παρουσία του στις συναυλίες.

Οι Σπυριδούλα το 2007 είχαν πει για για τη πρώτη τους συναυλία με τον Σιδηρόπουλο:

[...] Φυσικά τα πράγματα ήταν τελείως ερασιτεχνικά, τα μέσα πρωτόγονα, δεν υπήρχαν ούτε μέρη για πρόβες ούτε για συναυλίες. Υπήρχε όμως τεράστιο πάθος και εκπληκτική αλληλεγγύη. Να φανταστείτε ότι στη πρώτη μας συναυλία, στο θέατρο Κνωσός, 6 Νοεμβρίου του 1977, στις 11 το πρωί (!) με διαφήμιση από στόμα σε στόμα, κόψαμε 800 εισιτήρια! Προφανώς κάτι είχε αρχίσει να αλλάζει και εμείς πέσαμε πάνω του! [...]

 

Η δισκογραφική εταιρεία Emi, έχοντας ακούσει για αυτά τα live, προσέγγισε τους Σπυριδούλα. Αμέσως μετά την υπογραφή του συμβολαίου και μετά από περίπου 170 ώρες ηχογραφήσεων το πρώτο τους άλμπουμ με το τίτλο “Φλου” ήταν έτοιμο. Ο ρόλος του Παύλου σε αυτό το δίσκο υπήρξε καταλυτικός και ουσιαστικά το υλικό αυτό είχε γεννηθεί στο μυαλό του κατά τη διάρκεια όλων των περασμένων ετών. Ένα υλικό πιο ώριμο και έντονο που διαφοροποιείται από το ύφος που είχε τα προηγούμενα χρόνια. Η παραγωγή του δίσκου έγινε από τον Θόδωρο Σαράντη, ενώ το γενικό συντονισμό του άλμπουμ το είχε αναλάβει ο Μάνος Ξυδούς.

Εκείνο το καιρό ο Παύλος ήδη είχε γνωρίσει τον κόσμο των ναρκωτικών. Το προκλητικό τραγούδι σε εκείνη την μουσικά πουριτανή εποχή “Η ώρα του Stuff” που συμπεριλήφθηκε στο δίσκο, ήταν η πρώτη του αναφορά στα ναρκωτικά. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αυτό το τραγούδι συμμετείχε ο Γιώργος Μάγκλάρας με το υπέροχο βιολί του, αλλά και η Δήμητρα Γαλάνη στα φωνητικά παρόλο που το όνομά της δεν αναφέρεται στους συντελεστές του δίσκου. Ήδη ήταν γνωστή σε διαφορετικό χώρο, στο επονομαζόμενο “Νέο Κύμα” και φοβόταν ότι κάτι τέτοιο θα έκανε κακό στη καριέρα της.

Rock Radio Station | NOVUS NOTA | ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ | ζωντανό ραδιοφωνο | greek radio live | ροκ

ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ : Η ΩΡΑ ΤΟΥ STUFF

Πρόκειται για έναν δίσκο που πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως το “ότι καλύτερο έχει προσφέρει το ελληνικό ροκ“. Πρωτόγονες ηλεκτρικές μουσικές, στίχοι προκλητικοί που μιλούν για αλκοόλ, ναρκωτικά, θάνατο, αδιέξοδα και διαδηλώσεις. Τραγούδια που μέχρι σήμερα είναι ολοζώντανα και φρέσκα.

Ποιος δεν έχει τραγουδήσει  τον “Μπάμπη το Φλου” (ένα τραγούδι για έναν γερομπεκρή της Θεσσαλονίκης που η απάντηση του σε κάθε ερώτηση ήταν “Φίλε μου τα πάντα είναι φλου“), τα σπαρακτικά κομμάτια  “Μου’ πες θα φύγω” και “Που να γυρίζεις” και ποιος δεν γνωρίζει το ιστορικό τραγούδι “Το ’69 με κάποιο φίλο“; Σίγουρα, αυτός ο δίσκος είναι ένας τεράστιος βράχος στα θεμέλια του ελληνικού ροκ.

Το “Φλού” πούλησε 10.000 αντίτυπα εκείνη την εποχή (τρομακτικός αριθμός για ροκ συγκρότημα τότε) αλλά παρόλο την εντυπωσιακή αποδοχή του δίσκου από το κοινό, οι τριβές ανάμεσα στον Σιδηρόπουλο και τα υπόλοιπα μέρη του γκρουπ που προϋπήρχαν έκαναν τον Παύλο να αποχωρήσει λίγους μήνες μετά.

6) Ο ασυμβίβαστος

Ο σκηνοθέτης Ανδρέας Θωμόπουλος κάνει το 1979 μια απρόσμενη πρόταση στον Παύλο: Να πρωταγωνιστήσει στην ταινία “Ο ασυμβίβαστος” που ετοίμαζε και να ερμηνεύσει τα τραγούδια που θα αποτελούσαν το soundtrack της ταινίας. Ο Παύλος, εξίσου απροσδόκητα ανταποκρίνεται θετικά.

Μια ταινία η οποία δεν γνώρισε ιδιαίτερη επιτυχία, αλλά και δεν προσέφερε τίποτα ουσιαστικό στην καριέρα του Σιδηρόπουλου (όχι όσο ήταν εν ζωή τουλάχιστον!). Δε θα γράψω περισσότερα λόγια,  αφού θα μιλήσουμε στη Wonderland τόσο για την ταινία όσο και για το soundtrack με πολλές πληροφορίες.

 

7) Εταιρεία Καλλιτεχνών

Μουσικά αεικίνητος, ο Σιδηρόπουλος μετά το τέλος των Σπυριδούλα άρχισε ξανά να αναζητά συνεργάτες. Το 1979 συναντά τον κιθαρίστα Θόδωρο Παπαντίνα και έχοντας οι δυο τους κοινές μουσικές καταβολές (..και μια μεγάλη αγάπη στους Rolling Stones), αποφασίζουν να δημιουργήσουν ένα νέο σχήμα. Μετά από πρόταση του δεύτερου, επιστρατεύονται οι ΘεσσαλονικείςΣτίλπων Νέστωρ (κιθάρα) και ο Γιώτης Μπάγκαλας (ντραμς) αλλά και ο Τόλης Μαστρόκαλος που ήταν νωρίτερα μέλος των Σπυριδούλα.

Η αρχική ιδέα για την ονομασία του συγκροτήματος ήταν το “Art Assosiations” αλλά μετά από παραίνεση του Παύλου ο οποίος προτιμούσε μια ελληνική ταυτότητα, το όνομα που επικράτησε ήταν το “Εταιρία Καλλιτεχνών“.

Η μπάντα μετά από ατελείωτες πρόβες ξεκίνησε τις ζωντανές εμφανίσεις σε διάφορα clubs αντιμετωπίζοντας όμως αρκετά προβλήματα. Ήταν η αρχή των ’80s, τα χρόνια της ντίσκο και οι μαγαζάτορες τους πίεζαν να εντάξουν πιο …χορευτικό υλικό στο πρόγραμμά τους. Με έξαλλες διαθέσεις, sex, drugs και rock  ‘n’ Roll αρχίζουν να δίνουν συναυλίες ενώ παράλληλα ετοίμαζαν υλικό για τη μελλοντική κυκλοφορία ενός πιθανού άλμπουμ.

Δύο εμφανίσεις αξίζουν να σημειωθούν εδώ: Όταν η πρώτη συναυλία εκτός Αθηνών της Εταιρίας Καλλιτεχνών, στο Κιάτο Κορινθίας, δεν είχε την αναμενόμενη ανταπόκριση από το κοινό και ο ιδιοκτήτης του club μη έχοντας χρήματα να πλήρωσει, έδωσε για αμοιβή στα μέλη του συγκροτήματος μια σακούλα χασίς, και η εκρηκτική συναυλίαπου έγινε Sporting το 1980 με μια set list  που περιείχε δικά τους τραγούδια αλλά και διασκευές όπως το Knockin’ On Heaven’s Door, Sitting on the Dock of the bay,  Not fade away, και Walking the Dog.

Ενώ το σχήμα γνώριζε όλο και μεγαλύτερη αποδοχή, λίγο πριν την ηχογράφηση του πρώτους τους δίσκου τα μέλη αποφάσισαν τη διάλυσή του. Ο λόγος ήταν η επιμονή του Σιδηρόπουλου στον ελληνικό στίχο, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα μέλη που ήθελαν να ακολουθήσουν το new wave ρεύμα που επικρατούσε εκείνη την εποχή και να εντάξουν αγγλικό στίχο στις συνθέσεις τους.

Ο Παύλος με το άδοξο τέλος της Εταιρίας Καλλιτεχνών ξεκινά την αναζήτηση μουσικών για να συγκροτήσει πλέον το δικό του μουσικό σχήμα, ενώ ταυτόχρονα γράφει δύο συνθέσεις (τα τραγούδια “Κάποιος περνάει” και “Σούπερμαν“) για τον Σταύρο Λογαρίδη και το άλμπουμ του “Σε άλλη Γη“. Ακόμη, σαν ηθοποιός εμφανίζεται στο τηλεοπτικό σήριαλ της ΕΡΤ1 “Οικογένεια Ζαρντή” ερμηνεύοντας έναν οπιομανή γαλλοαναθρεμένο αστό στις αρχές του αιώνα.

 

 

ΓΙΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΜΕΡΟΣ 3...

 

 

Πηγή: http://fridge.gr/ (Μυριδάκη Γεωργία)

Αναρτήθηκε απο: http://novusnota.com/

Add new comment

Plain text

  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.

Facebook comments